Milestone.hu -
 


2005.09.16. Drapál nyomdokain

Roland írta,
17 óra 39 perckor,
Ring témakörben.
Mára minden motoros témával foglalkozó médium attól hangos, hogy Talma felmegy 250-be. A hír hallatán egyik szemem sír, a másik meg nevet. Bár hazánk a motoreladásokat tekintve dinamikusan fejl?dik, még mindig csak kerekítési hiba vagyunk a nagy nemzetek (olasz, spanyol) értékesítési adataihoz viszonyítva. Ennek fényében jó hír, hogy eredményes versenyz?nk jöv? évi pályafutása biztosítva van, talán az új szerz?dés még plusz motivációt is hoz magával. Nagy el?relépés ez a korábbi évek hányattatásaihoz viszonyítva (aki látta ?t az Apriliánál, Malagutinál versenyezni, és követte az eseményeket, az tudja, mir?l beszélek). Ezt látja a mosolygós szem.


Kevésbé örülök viszont, hogy olyan motorra fog ülni, amely még csak ebben az évben debütált a bajnokságban (ergo kiforratlan, ráadásul Talma is csak 125-ben versenyzett eddig). Kis pénz - kis moci mondhatnánk, egy Rossi-féle pályafutásról (125-bajnok, 250-bajnok, 500-bajnok, MotoGP-bajnok) a magyarnak születés miatt nagy valószín?séggel már úgyis lecsúsztunk. Akkor lenne a kategóriaváltás ideális, ha a 125-ös géposztályban el?bb sikerülne begy?jteni a világbajnoki címet. Lássuk, vajon mi is szükségeltetik ehhez.

Mindenek el?tt kell egy gyors pilóta. Sokáig (osztva a kételked?k véleményét) én sem hittem, hogy Gábor ott tud menni az elejében. Aztán a 2004-es Masterbike teszt elgondolkodtatott, a KTM-es eredmények pedig végleg meggy?ztek. Pedig sokan azt hangoztatták (olyanok is, akik közeli ismer?sei Talmának, volt szerel?k, stb.), hogy Gábor egy gyors, de nem különleges adottságokkal rendelkez? pilóta. Bár a forrófej?ségen (elég csak az ezévi doningtoni futamra gondolni) és a koncentráltságon még lehetne javítani, a gy?zelmi esélyek szerintem adottak. Ezt igazolja az eddig elért két futamgy?zelem is (a mugelloi mindenképpen sporttörténeti jelent?séggel bír). Tény, hogy Talma hét-nyolc kilogrammal nehezebb, mint tizenéves csapattársai, ilyen szempontból a 250-ben könnyebb dolga lesz (ott ugyanis a súlykülönbség a motorer? miatt már nem számít annyira jelent?snek).

A pilóta önmagában viszont nem elég, kell alá egy villámgyors és egyúttal megbízható gép is. Egészen a brnoi futamig azt gondoltam, ez megadatott a legjobban rajtoló magyarnak. Sajnos mi is fájó szívvel néztük a borzasztó hangokat adó motoron beforduló, körr?l-körre hátrébb szoruló srácot. Érdekes, összeesküvés elmélet-szagú cikket írt err?l Niedermayer Antal (a SBK Magazin tulajdonosa) nemrégiben. A cikk folytatása a lap következ? számában olvasható, kíváncsian várom a fejleményeket. Nyílt titok, hogy Niedermayer súlyos milliókkal segítette Gábor pályafutását és a Talmácsi családot a nehéz id?szakokban.

A többi összetev?t nem részletezem, a profi szerel?k, mérnökök (gondoljunk csak Harald Bartol f?mérnökre), szponzorok rendelkezésre állása egy gyári csapatnál nem lehet kérdéses.

Tudjuk azt is, hogy a huszonötös mez?ny mennyire spiccen van, versenyr?l-versenyre mindig más nyeri a futamokat, sokszor csak a szerencse dönti el, hogy kinek jön ki jól a lépés az utolsó egy-két körben. A bajnokság hátralév? része sem lesz tehát sétagalopp, érdemes követni az eseményeket és szurkolni Talmának (Assenben azért jó volt magyarnak lenni és ). Máris nyakunkon Motegi, Gábor jelenleg az ötödik leggyorsabb id?t futotta a QP1-en.

Még valami: csupán két futamgy?zelem kell, hogy Talmácsi utolérje az eddigi legeredményesebb magyar motorversenyz?t, a feledhetetlen emlék? Drapál Jánost.



Hozzászólások

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.