Nemrég lement a 2009-es motorkiállítás is, a hazai portálokon úgy olvasom, mérsékelt sikerrel. Kevés a kiállító, vészegény a felhozatal - mondják. Pedig tavaly az Interwheel kontra Motorkiállítás küzdelemb?l gy?ztesen kikerül? rendezvény már kezdett egész jó irányba mutatni: kint volt a hazai biker élet színe-java (import?rök, kiegészít?-árusok, versenyz?k, stb.), számos újdonság közül csemegézhettünk, az ?berciki testfestett lányok helyett pedig végre normális hosstessek repdestek a vasak körül. A 2008-as buli nekem nagyon tetszett, a korábbiaktól eltér?en több órán keresztül bóklásztam a standok között, beszélgettem rég nem látott barátokkal és ismer?sökkel. Anno akartam is írni egy cikket az eseményr?l, de ez a világ körüli útra való készül?dés miatt elmaradt, pontosabban máig váratott magára. Nézzük, egy év távlatából hogyan emlékszem vissza a tavalyi motorkiállításra.
Hazánkban ekkor mutatkozott be az új GSX-R 600, fehérben, bumfordi kipufogóval és megújult lámpabúrával (nekem máig nem sikerült megszoknom az új formát). Kaptunk baltával (szerintem pofásra) faragott RC8-at, amir?l azóta kiderült, hogy nem üt akkorát, mint gondoltuk. 2008. márciusában a DN-01 még futurisztikusnak hatott, ugyanez egy év távlatából már akár vállalhatónak is mondható (azaz megértem, ha valaki ilyet vesz).
A CB 1000R merész hátsó felnijével és Hornetre hajazó vonalvezetésével ezen a kiállításon kezdtem megbarátkozni, a közepesnél valamivel kisebb sikerrel. 2008-ra a Kawasaki ER-6f is egész pofásra érett, a pár standdal odébb kiállított
GSX 650F-nél mindenképpen igényesebb modellnek t?nt. Egy ideig eltöprengtem az oldaldobozos Versysen, mint budget alternatíván, melléérve azonban gyorsan elhessegettem a gondolatot.
A Ninja 250R és az új Yamaha YZF-R125 láttán irigykedni kezdtem korunk tinédzsereire. Az R6 továbbra is a legszebb hatszázas sportgép maradt a piacon, kár, hogy kell mellé egy másik vas, ha utcán is motorozni akarunk.
A Ducati standján kellemes látvány volt a 1098R (regadóval potom 9.990.000 forintért), ennél már csak az összezsugorított új Monsteren csücsül? fekete leányzó lehetett érdekesebb. 2008-ra talán még a gyöngyház Monsternél is kisebbre gyúrta a Honda az új CBR 600RR-t. A méretbeli csökkenés egetver?, pár évvel ezel?tt a tinimotorok voltak ekkorák!
Mutatóba ott volt Stoner 800-as versenygépe, Pedrosa RC212V-je (a gumiba vájt név megvolt mindenkinek?), Sebestyén Peti Hondája, na és persze Talma világbajnok Apriliája is. Láthattunk Kawasaki ZX bicikliket, veteránmotor-kiállítást Dongóval az élen,
dirt-track gépet Harley értelmezésben,
Can-Am Spyder-t (ebb?l pár napja Új-Zélandon fotóztam egyet, állat!), motorra szerelhet?
rend?rlámpa-varázslót, Honda tangát, vagy éppen jóárasított Arai Condort. Pénztárcabarát ajánlatokból egyébként sem volt hiány; ha például a kiállítás idején vettünk vagy rendeltünk Aprilia motorkerékpárt (Shiver, Mana, Tuono, stb.), kaptunk hozzá ajándékba egy
SR 50 robogót - egész jó deal, nem?
A kiegészít? szolgáltalások közül leger?sebben a vezetéstechnikai tréningek nyomultak (
1,
2,
3,
4,
5,
6, tovább nem számoltam), de sokat er?södött a márkakupák (Yamaha R, GSX-R, SV, ZX, stb.) jelenléte is. Míg a Quaestor MotoGP
VIP csomagokkal rukkolt el?, a HVG Exotic Travel celebekkel népszer?sített motoros utakat kínált (egy-másfél milláért lehet gurulni Árpa Attila mögött Peruban, vagy mondjuk a 66-os úton). A 2008-as kiállítás idején kezdte bontogatni szárnyait a
motogptv.hu weboldal is.
És akikkel váltottam pár szót, a teljesség igénye nélkül: Aszalósék elmondták, hogy szegény Gyuri már nincs közöttünk, Rizi beszámolt néhány külföldi futamról, Forintos "Red Baron" Péterrel felelevenítettük a HUMOK-os emlékeket, kiderült, hogy Kmetty Ago sokkal normálisabb, mint mondották, és így tovább, Briant?l kezdve Benzsón át egészen az öreg Tóth Imréig.
Tartalmas volt, érdekes volt a 2008-as motorkiállítás, kár, hogy az idei próbálkozás ekkora kapufa lett. Sebaj, mindjárt itt a szezon, lehet menni gurulni!