Milestone.hu -
 


2007.12.07. Újra itthon

Roland írta,
17 óra 13 perckor,
Rongyos élet témakörben.
Néha nincs magyarázat a világ történéseire, vannak helyzetek, amikor a racionalitás teljes egészében kudarcot vall. Novemberben mindössze egy frissítés jelent meg a honlapon, ennek ellenére 2007-ben ez a hónap produkálta a legmagasabb látogatottságot! Ezúton is szeretném megköszönni az olvasók kitartását, remélhet?leg a közeljöv? már nem tartogat hasonlóan ínséges id?szakokat.

De mi is történt az elmúlt hetekben? Alighogy befejez?dött egy nagyobbnak számító privatizációs átvilágítás, Romániába kellett utaznom egy kisebb projekt kapcsán. Délkeleti szomszédainknál ezt megel?z?en mindössze egyszer, még gimnazista éveim végén jártam ('97 környékén lehetett, Öcsivel ketten, mer? kíváncsiságból vágtunk neki az útnak). Emlékszem, akkortájt már lehetett választani Coke és Pepsi között az üzletekben, volt sajtburger a mekiben és másfél millió lejért már vehettünk volna egész pofás pólókat is. És tíz évvel kés?bb - immáron repül?vel - újra Románia felé tartottam. Korábbi repül?útjaim során sosem érzékeltem a gépek sebességét viszonyítási pont hiányában. Ezen az úton azonban - valahol a Déli-Kárpátok felett - kb. 100 méterre jobbra-alattunk elhúzott egy másik repül?gép. Soha nem láttam még ennyire gyorsan mozgó ember alkotta tárgyat. Ugyanakkor a hajtóm?vekb?l kiöml?, majd jéggé felh?söd? kipufogógáz látványa is leny?göz? volt, igazi tech-nörd csemege.


Bukarestr?l túl sokat nem érdemes mesélni. Építészetileg soha nem lesz olyan szép, mint a mi f?városunk. A rengeteg újgazdag révén számos luxus-, és szupersportautót látni az utcákon, ideális terep az autóbuzéria hív?inek (helyi kollégák elmondása szerint van két Veyron is a városban - Bugatti rajongók a Bamboo környékén keresgéljenek). A román f?város további finomságairól nemrég a Bels?ség is írt, az ott olvasottakat többé-kevésbé magam is érzékeltem. A mindenütt jelen lév? por a széllel jön a környez? síkságokról, a sár pedig az állandó földmunkák eredménye (szinte minden utcában építkezések folynak). Virágzik az ingatlanpiac: egy átlagos környéken a négyzetméterárak budai szinten mozognak, a jobb városrészekben pedig nem kapunk egy négyzetméternyi lakást négy, de inkább ötezer euró alatt! Hoh! A f?város úthálózata ugyanakkor katasztrófa: alapvet?en nem is a min?séggel van baj, hanem az átereszt?képességgel. Ottlétemkor pont tartottak is valami konferenciát "mikor lesz végre Romániának európai szint? úthálózata" témában. A motoros kultúra talán kicsit mögöttünk jár valamelyest. A farmerben és sportcip?ben motorozó helyiek lámpától-lámpáig gyorsulnak nyitott csöves sportgépeikkel; rendes motorosruhát vagy túramotort még keresve sem találtam. A szálloda minden várakozásomat felülmúlta: a másfél hétig tartó projekt mindjárt sokkal kellemesebben telt egy ilyen környezetben. Talmáért még odakint izgultam, de err?l majd egy következ? bejegyzésben mesélek.



Hozzászólások

Erre a cikkre olvasói visszajelzés még nem érkezett.




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.