Milestone.hu -
 


Roland írta,
15 óra 00 perckor,
Motor témakörben.
Update: A hirdetés már nem aktuális. A motor 2008. március 8-án elkelt.

Gondos, vigyázó kezekre szeretném bízni jelenlegi motorom további sorsát. Az eladósorba került gépsárkány nem más, mint egy 2004. áprilisi, grafitszürke Yamaha YZF-R6. A motor - 30,000 futott kilométerrel az órájában - köszöni jól van, éppen egy f?tött garázsban várja jövend?beli partnerét valahol vidéken.


Gyanakvóbb lelkület? érdekl?d?k számára a motor el?élete a vásárlástól számítva lekövethet? ezen a honlapon. A paripát 2006. márciusában - kalandos körülmények közepette - vásároltam a Yamaha Pest XVII. kerületi szalonjából. Bizományba adott motor volt, a jobb oldalán eld?lésb?l adódó enyhe karcokkal, 16,000 kilométeres futásteljesítménnyel, felszerelve olyan extrákkal, mint Leo Vince Titanium dob, Öhlins kormánygátló, Xenon izzó, stb. (a hazahozatalkori állapot mozgóképen is meg lett örökítve). Az els? felnin ekkor még Michelin Pilot Sport, a hátsón pedig (zsír új) Michelin Pilot Power feszült.


Mivel akkoriban élénk pályázási ambícióim voltak, a vásárlást követ?en faragtunk egy keveset a motoron. A blokk, a váz és a futóm? változatlan maradt, viszont a gyári idomzat és lámpák helyét könny? Politech elemek vették át. Két alkalommal sikerült is kilátogatni a kész motorral a ringre. Az els?t roppant mód élveztem.

A másodikat viszont kevésbé, hiszen egy high side formájában hatalmasat repültem a célrarában. A motornak - csodával határos módon - nem sok baja lett, a kipufogó, a lábtartó és a kormánycsutka szinte mindent felfogott (az esetr?l készült felvételek itt láthatók).


Mivel én alaposan összetörtem magam (nyílt és szilánkos bokatörés), a motor velem együtt hónapokra parkolópályára került (ekkor kb. 18,000 kilométernél jártunk). A mankót elhagyva azonban kezdett visszajönni a bizalmam a motorozás iránt, nekiláttunk tehát a sárkány helyreállításának. A munkálatokat egy közeli Yamaha márkaszervíz végezte, a sérült alkatrészek zsír új elemekre lettek cserélve, meglehet?sen borsos áron.


2007 januárjában már újra a nyeregben voltam és ezt követ?en felh?tlenül túráztunk belföldön és külföldön egyaránt. A nagyobb utak (például Olaszországban 2,500 km; Horvátországban 1,500 km) szépen gyarapították a megtett kilométerek számát, de a kötelez? hatezres szervízeken sosem spóroltam. Mint utóbb kiderült, az el?z? tulaj rendesen eltekergette a futóm? beállításait, ezért a legutolsó szervíz alkalmával minden rugóstag gyári értékre lett visszakalibrálva.


Hibajelenséget a 30,000 kilométer alatt alig produkált a gép. Egyszer a Hungária egyik óriás-bukkanóján áthajtva (kontakthiba miatt) kihagyott a gyújtás. Egyszer pedig egy szlovákiai túráról hazafelé tartva lepottyant a fordulatszámmér? mutatója a tengelyr?l. Hiába, a huplis utak megölik a kifinomult technikát.


Néha - immáron eredeti idomokkal és kipufogóval - ellátogattam vele a kecskeméti gokartpályára, meg a kakucsi aszfaltcsíkra is. A blokk, a futóm?, a megbízhatóság és a megjelenés tekintetében csak szuperlatívuszokban tudok err?l a motorról nyilatkozni. A kerekek és a futóm? minden rezdülését érezni lehet a kanyarokban. Könny? a gép (mindössze 163 kg szárazon), ebb?l adódóan rendkívül kezes és agilis, hidegvér? motorosoknak ideális választás az el?relépéshez. El?z? szériás R6-ként továbbá megvan az az el?nye is, hogy a pálya mellett a túrázásban is partner (ezért is gyártja tovább a Yamaha mind a mai napig, alternatívát kínálva a túrásabb lelkület? vásárlóknak a 2007-es R6R modell mellett). Nemrég kapott a masina egy izgalmas külsej? Finster GP-style dobot is (természetesen a jóval halkabb gyári elem is megvan még, sértetlen állapotban). Az els? felnin lév? Michelin Pilot Sport gumit nemrégiben egy tapadósabb Dunlop Sportmax GP Racer váltotta fel, és hamarosan ez lesz a sorsa a hátsó Pilot Powernek is. A motoron elöl jelenleg egy buborékos, sötétített Givi plexi is van.


Természetesen az összes papír, számla a javításokról, gépkönyv, stb. rendelkezésre áll. A vételár rendkívül versenyképes, érdemes tehát személyesen eljönni és belekóstolni ebbe a kétkerek? finomságba. Érdekl?dni vagy a honlapon keresztül, vagy a (20) 455-9776 telefonszámon lehet. Okoskodók, burnout-?rült streetfighter-jelöltek és ludditák kíméljenek. Igény esetén hitel megoldható (átvállalás, új hitel igénylés, stb.).





Hozzászólások
Kovaks Kosovo mondta [2007.11.07. 10 óra 24 perckor]:

Üdvözlet a Milestone szerkeszt?jének Kosovoból. Én itt is ezt olvasom!
mondta [2010.07.05. 17 óra 22 perckor]:

Szia! Érdekl?dni szeretnék, hogy a motoron mennyi hitel van még, illetve ha úgy van, hitel megoldható-e? Ha igen, hogyan oldható meg? Milyen feltételekkel? 20 éves vagyok, másfél éve van bejelentett állásom, nettó keresetem 90-140 ezer forint között van, 10%-ot le tudok tenni, jogositványom sajnos még nincs. Köszönöm a válaszát! U.I.: Minden álmom egy ilyen motor!
Roland mondta [2010.07.06. 11 óra 00 perckor]:

Ahogy a poszt elején írtam is, a motor 2008. március 8-án elkelt.
mondta [2012.07.24. 20 óra 36 perckor]:

Szia!
Most én használom a motort. Nemrég vettem, és máris nagyon szeretem. Nem pályázom vele (max az M7-esen :) ) Kiváló társ a túrázáshoz. Nagyon örülök, hogy már az el?életér?l is tudok.
Üdv. Móni




Ha mondandód van...

Tagként kell belépned ahhoz, hogy hozzászólhass a bloghoz.