Múlt szombaton voltunk TST-t nézni a Frontosában. Els? blikkre kellemes csalódás volt a gép, én személy szerint sokkal rosszabbra számítottam. A motor - amíg rá nem áll az ember szeme - nagyon tömzsi benyomást kelt. Szintén az els? impressziók egyike volt, hogy a kipufogók körüli hátsó fertály nagyon igényesre sikerült.
A fekete Daytona váz és leng?villa igencsak pofás, hasonlóan az aranyszín? fordított els? villához. A motor járása egyenletes, beindítás után rövid ideig vékony, süvít? (szerintem kínos) hangot hallat, de bemelegedve már nagyon szépen szól a három, egyenként 225 köbcentis henger a gyári kidörrent?kkel is. Ráülve még nekem (190cm) is kényelmesnek t?nt, s bár a lábtartók lentebb és el?rébb vannak, mint az R6-omon, az üléspozíció egyáltalán nem öreguras. A Triple a kategória legkönnyebb példánya, álló helyzetben is könnyen mozgatható, érzetre a súlypont meglehet?sen alacsonyan van. A tükrök jól használhatók, alapból ott figyel a gépen a fém fékcs?, és a Triumph jó kis tapadós Dunlop Qualifier abroncsokkal szállítja a Triple-t.
Kevésbé tetszett, hogy fehér szín? a m?szerfal világítása, de ezt valamelyest ellensúlyozza a fokozatkijelz? jelenléte. A fels? villakifli, a kormány és az azt tartó konzol kicsit fapadosnak hat, de lehet, hogy ez csak az én szememnek furcsa a Yamaha után. A hátsó lábtartók lecsavarozhatók (ezt egyb?l csekkoltam), a gázmarkolat útja pedig rövid, ami nálam külön pluszpontot jelent.
Csupán egyetlen rész az, ami nem a klasszikus értelemben véve szép ezen a motoron. Ez pedig az els? pár lámpa. Viszont ett?l Triumph ez a Street Triple, és nekem bizony ett?l csak még jobban tetszik. A Frontosa példányán nem volt fejidom, ami szerintem sokat javít az összképen (
). Az angol gyártó egyébként fehér, fekete és zöld színekben dobta piacra a masinát.
Úgy gondolom, hogy ennek a motornak a tervezésénél a motorozás színtiszta érzésének közvetítésére koncentráltak az angol mérnökök, a lényegtelen sallangok pedig költségtakarékossági és egyéb okok miatt mentek a lecsóba. Ami a jó kanyargáshoz kellhet, az rajta van a gépen (méghozzá igen jó min?ségben!), a többir?l meg könnyen lemond az ember, ha baráti árcédula hever a motoron. Apropó árcédula. A regadót és üzembehelyezést is tartalmazó listaár 2,190,000 magyar forint, ami több motor vásárlása esetén (mi ebben a cip?ben járunk) nyilván nyomható lefelé valamelyest.