Sorozatunk harmadik, egyben befejező részében áttekintjük, hogy mit ad még a francia riviéra járműügyileg egy átlagos kalandozónak
szupersportautókon és
luxusyachtokon* kívül.
A helyiek sokszor ilyen-olyan
tákolmányokkal róják az utakat, kedvelt közlekedési eszköz továbbá a híres beach buggy, a
Mini Moke is.
A
veteránautók kedvelőinek St. Tropez maga a mennyország. Számolatlanul sok a matuzsálemi korú
autócsoda, rövid idő után elérhetjük azt az eufórikus állapotot, amelyben egykoron Orosz Péter és Fenyő Balázs tántorgott a
Louis Vuitton Classic Boheme Run bemutatója után:
"Bágyadtan suhanunk a szerkesztőség felé. És úgy siklik át a szemünk minden autón, fogódzót nem találva, mint a lemerített uránlövedék a tartalékos katona tüdején. Tejesdobozok jönnek szembe. Sorozatgyártott termékek. Lelketlen, érdektelen, egérszürke massza. Kinek kell a valóság? Nekem biztos nem."
Az egész miliő egyébként ontja magából a kivagyiság illatát. Van akiből ez akaratlanul jön elő a
parkolási tudás teljes hiánya révén, van aki viszont nagyon is tudatosan
hívja fel erre a bámészkodók figyelmét.
Motoros csemegének hoztam képeket igényesen átalakított, aranyszínű Ducatiról, 2007-es Power Blue fényezésű XJR 1300-ról, extrákkal telepakolt sárga FZ1-ről és a motorok kinti árszínvonaláról.
A csigaevők amúgy közlekedésfelügyeleti szempontból is igencsak szerencsések, hiszen a vasakon elég egy
vállalható méretű rendszámtáblát hordani. Hasonló szabályozás mellett nálunk is kevesebb lefűrészelt, átalakított, hátizsákon hordott megoldással találkoznánk az utakon.
A végére pedig jöjjön néhány bulvárszagú fotó
rózsaszín Vespákról és vér nélküli
motoros balesetről.
P.S.: Talmácsi Pista bácsinak még innen üzenném, hogy
ők vannak Romániából.