Ez volt az els? szalonban vásárolt biciklim. A Cagiva beszámításával elég jó áron jutottam a géphez a ceglédi Suzuki kereskedésben. Mikrobusszal szállítottuk haza, a tél kell?s közepén. A 125-ös után úgy éreztem, hogy ez már tényleg "nagy vas", teletankolva ha jól emlékszem 230 kg körül volt. A bejáratás jól sikerült, max 6000-es fordulat az els? ezer kilométerig. Az els? szervízt a Motorrad végezte, teljesen meg voltam velük elégedve. Ezután a blokk érezhet?en fellazult, a váló, stb. sokkal könnyebben járt, jobb volt vele motorozni. Ezután még 1600 km-ig csak 9000-es fordulatig lehetett pörgetni a blokkot.
Ekkor történt meg az els? (és remélem egyben utolsó) motoros buktám. Dobogók?r?l lefelé egy jobbos kanyarban rossz ívet vettem, lementem a padkára, onnan be az árokba. Sajnos az tele volt fametszés utáni ágakkal, gallyakkal, k?törmelékkel. Esztétikailag eléggé leamortizálták a gépet. Err?l a túrás képek között van is egy-két fotó. A túrát tudtam folytatni, de eléggé ramatyul nézett ki a gép, és csak vakargattam a fejem, hogy mi lesz :) Szerencsére a CASCO biztosítás segített (köszi RPM Motor).
Ezek után óvatosabb voltam a géppel. Érdekes módon a mai napig is látok egy-egy lapjára fektetett GSXF-et. Talán a gumi, talán a futóm?, nem tudom. Eddig 5-6 hasonló esetr?l tudok az ismer?sök között, akik buktak ezzel a típussal.
A városban meglep?en jól tudtam vele man?verezni, nem éreztem a nagy tömeget, illetve nem jelentett hátrányt a sorok közti haladásnál. Országúton általában a 140-es utazót tartottam, pályán viszont nem volt ritka a 200 km/h tartósan. Ekkor kicsit hasalós, de nem vészes. Rettenetesen kényelmes, még az alacsonyabb termet? utasoknak is megfelel? a szélvédelem. 190 cm-es magasságomnak teljesen király gép, magasra szerelt kormánycsutkákkal, kényelmes üléssel (városbéli puhányoknak, nyavajásoknak lehet a Suzukitól rendelni extra párnázott, zselés ülést erre a modellre). Leghosszabb túrám ezzel a géppel 700 km volt, és nem volt elzsibbadt testrészem, ami nagyon nagy szó szerintem.
A blokk rendkívül megbízható, hidegben indítás után hajlamos rögtöm felpörögni (szivatóval indul gáz nélkül), melegben csak gázzal, szívató nélkül. 7000-8000 között enyhén rezonál a blokk, sajnos pont ez volt a kedvenc utazási fordulatom. Ezért vagy alatta, de inkább felette használtam :) 100 km/h mellett 4500-at forog, 130 km/h-nál ez 6000 fordulat/perc. Ebben a tartományban nem eszik többet 4,5 liternél. Elég er?teljes motor, 93 LE, de ami nagyon lényeges, hogy majdnem egyenes a nyomatékgörbéje, azaz mindegy, hogy milyen fordulaton használja az ember, érzésre közel ugyanazt nyújtja, nincs lórúgás effektus. A vége óra szerint 235, Zsombor barátom gépe nyitott dobbal valamivel 240 felett megy.
Jól használható a kis olajszint-jelz? ablak a motoron, a kötelez? szervizek közeledtével könnyedén megállapítható, hogy kell-e utántölteni esetleg. Ezen kívül csak a lánc kenésére kellett odafigyelni, másra nem. Kiforrott igásló, beindítás után rögtön használható, nem melegszik túl, nem igényel kiemelt gondozást. Még az alsóörsi Harley fesztiválos felvonulás alatt sem volt semmi gond vele, pedig ott a 40 fokban történ? araszolás alatt sok motor vize felforrt, vagy állt be egy-két henger (err?l a túráról is készültek képek, amelyeket igyekszem hamarosan feltenni). Lég-olaj h?tés rulez.
Fékeit ott, akkor jónak gondoltam, de az R6 után már gyengének min?sítem. Kanyarban fékezéskor nem éreztem felegyenesedési hajlamot, jól adagolható féker? jellemzi a gépet.
Az idomok rendkívül drágák a biciklire, és Suzuki révén közvetlenül Japánból érkeznek, szállítási id? 3-4 hét. Ez a típus jól szerelhet?, sok helyen látszik, hogy az évek során a konstrukt?rök kiküszöböltek a hibákat. A m?szerfal teljesen funkcionális, egyszer? és jól olvasható. Külön piros pont jár a beépített digitális óráért.
Hosszabb túrákra vettem egy tanktáskát, iszonyú dögös volt ezzel a gép. Nagyon megrakva kicsit takarta a m?szereket, viszont javított a légellenálláson/örvényeken.
Nagyon jó érzéssel gondolok vissza a gépre, remélem az utódomnak is hasonlóan sok örömöt fog okozni a masina. Ár/érték aránya ma Magyarországon verhetetlen, ebben a túra-sport kategóriában nincs versenytársa. A Suzuki gyakorlatilag nulla fejlesztési és marketing költség mellett hihetetlen áron kínálja a gépet. Van benne anyag rendesen, talán ez is az oka, hogy nem érezni rajta annyira a sebességet, mint mondjuk egy R6-on. Strapabíró, kevés tör?dést igényel, dinamikus, kényelmes, és szép motorkerékpár a Suzuki GSX 750F.